ESTV, a Térség Televíziója
Nézzen minket Online is!


Indul az M-2-es gyorsforgalmi autóút fejlesztése
Feltöltötte esaniko - csütörtök 27 április 2017 - 09:59:07
Április 25-én, az az tegnap 17.00. órakor Vácon is megtartotta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a kivitelező cég képviselője az M2-es autóút felújításáról szóló lakossági fórumot. A vetítéssel egybekötött előadásból kiderült: az autóút 2x2 sávossá bővítése az M0-ás csatlakozástól Vác déli városrészig 2019 szeptemberre készül el. A kivitelezést elnyerő STRABAG képviselője kiemelte, a munkálatok ideje alatt nem terelik át a forgalmat a régi 2es főútra, viszont előfordulhat a kivitelezés ideje alatt, hogy az M2-esen alkalmanként lassabb lesz a haladás, például a Dunakeszi-Pest közötti úttest részleges lezárása miatt.

Lefolytatta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő az M2-e gyorsforgalmi út Budapest –Vác közötti szakaszának közbeszerzését, így a kivitelezési üteméhez érkezett a fejlesztés, derült ki a váci művelődési házban megtartott lakossági fórumon. Kovács Zoltán, a NIF Zrt. projektvezetője elmondta: a gyorsforgalmi autóút újabb 2 sávja, illetve a jelenlegi két sáv felújítása 19,6 kilométeren hosszan valósul meg, az M0-ás bekötőtől egészen Vác déli városrészének lehajtójáig. Az úttest 2x2 sávja a leállósávokkal együtt kerül kialakításra, azonban az út szélessége nem az autópálya szabvány szerint épül meg, azért a maximális megengedett sebesség 110 kilométer/ óra lesz az átadást követően. Zajvédő falak is épülnek 2,5 kilométer hosszan, ebből a váci szakaszra is jut majd- emelte ki a ZRT képviselője.

A kivitelező konzorcium képviselője is jelen volt, aki elmondta: a felújítás során a Dunakeszi magasságáig tartó 2x2 sávból a Vácig tartó teljes bal pálya megépítéséig le lesz zárva két sáv, majd ha az elkészül, akkor a jobboldali két sávot is kivonják ideiglenesen a forgalomból, míg a jelenlegi úttest felújítása meg nem történik. A régi 2-es útra való átterelést nem tervezik a két év alatt, azonban az építőanyag szállítása is lassíthatja majd a forgalmat- tette hozzá a konzorcium képviselője.

Tari Levente képviselő STR+S-M2 Strabag Építő Kft.
Ami miatt szükség van erre, egyrészt a műszaki tartalom megvalósítása elengedhetetlen, hogy lezárjuk ezeket a szakaszokat. Keresztcsatornákat kell építenünk, elválasztó sávot teljes mértékben át kell építenünk, a szerkezetet ki kell cserélnünk, szélesíteni kell a töltéstestet azokon a szakaszokon is ahol megvan a 2x2 sáv. Mindamellett, a nagytömegű árúk beszállítása miatt is igen fontos ez nekünk, hiszen így a leendő bal pályán a nagytömegű anyagszállítások dandárját le tudjuk bonyolítani, elkerülve ezzel a lakott területeket. Ahol ez mégis elkerülhetetlen és lesznek ilyen anyagok, Vác ilyen értelemben kiemelt jelentőséggel bír, hiszen az aszfaltkeverő üzemünk az Vácon üzemel. Így az aszfaltot, azt Vácról, Nádas utca, Kettes út, és onnan a Gödöllői út nyomvonalon fogjuk kiszállítani.

A fejlesztés a jelenlegi lehajtók felújítását is tartalmazza, az összekötő utak közül azonban 2019 szeptemberéig várhatóan csak az M2- Dunakeszi szakasz újul meg, a sződligeti összekötőre egyelőre nincs állami forrás, ezeket építését ugyanis az Unió nem finanszírozza - tette hozzá a NIF képviselője. Az M2-es gyorsforgalmi autóút említett szakaszának 2x2 sávossá bővítését az Európai Unió közel 33 milliárd forinttal támogatja.


email to someone   Nyomtatóbarát változat  

Impresszum | Szerzői jogok | Adatvédelem
Ez az oldal e107 portál rendszert használ.
Az oldalt a Alfa Byte üzemelteti.