ESTV, a Térség Televíziója
Nézzen minket Online is!


Jobban fogy az édesség. Rekordot döntenek a csokimikulások
Feltöltötte esaniko - hétfő 10 december 2018 - 08:11:25
Viszik a csokimikulást, mint a cukrot. 10 milliárd forint felett lehet decemberben a szezonális édességek forgalma -derült ki a Magyar Édességgyártók Szövetségének sajtórendezvényén. Az MTI- összefoglalójában- arról ír, hogy a csokimikulásokból 8 millió darabot értékesítenek év végén, amely mintegy négymilliárd forintos forgalmat generál, szaloncukrokból pedig nagyjából 3500 tonna fogy, 6 milliárd forint értékben.

Közel 80 féle csokimikulásból lehet válogatni idén az üzletek polcain, de csokihóember, angyal, ehető karácsonyfadísz és számos változat áll a vásárlók rendelkezésére. A Nielsen piackutató adatai szerint a legtöbben a klasszikus csokoládémikulásokat teszik a kosárba, melyekből 700 tonnát adnak el itthon egy szezonban. A mikulások piaci részesedése 62 százalék volt tavaly, az egyéb figuráké 13 százalék, míg az előre összeállított csomagok az ünnepi édességszezon 11 százalékát fedik le. Továbbra is jellemző, hogy a prémium-, magasabb kakaótartalmú termékeket választják a vásárlók, a bevonókat szinte teljesen elhagyták. A Magyar Édességgyártók Szövetségének reprezentatív kutatása szerint szaloncukorból is rengeteg, évente 3500 tonna fogy, mintegy 6 milliárd forintért. A vásárlók közel kétharmada a zseléset választja, azt követi a kókuszos, a vajkaramellás, a csokoládékrémes, a marcipános, és a mogyorókrémes. Az alkoholos, a joghurtos és a gesztenyés szaloncukor itthon nem túl népszerű. A kimutatások szerint összességében is nőtt idén az édességfogyasztás, a tavalyi 200 milliárd helyett ebben az évben ugyanis már 250 milliárd forintos forgalmat produkálnak a nassolnivalókra elköltött pénzek.



email to someone   Nyomtatóbarát változat  

Impresszum | Szerzői jogok | Adatvédelem
Ez az oldal e107 portál rendszert használ.
Az oldalt a Alfa Byte üzemelteti.