ESTV, a Térség Televíziója
Nézzen minket Online is!


Átalakításra szorul a helyi tömegközlekedés
Feltöltötte e107 - csütörtök 16 augusztus 2007 - 16:20:13
Bár az idén Vác városa rekordösszegű támogatást fizet ki a Volánbusz Rt.-nek a tömegközlekedés biztosítása érdekében, ennek ellenére augusztus elsejétől mégis nőttek a jegyárak a helyi járatokon. Az autóbuszon váltott jegy bő két hete már 230 forint, az egyvonalas bérletért 2500, míg az összvonalas bérletért 4000 forintot kell fizetni. A város vezetése is úgy látja, hogy a kialakult helyzet nem tartható tovább és gyökeres változtatásokra van szükség. Éppen ezért szakértők segítségével most készül egy tanulmányterv, melynek nyomán várhatóan racionálisabban lesz működtethető Vácon a helyi közlekedés.

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ

A váci tömegközlekedési hálózat kiterjedtsége és színvonala a megye településeihez viszonyítva igen jónak mondható, a fenntartása viszont irreálisan sokba kerül. A Volánbusz Rt. az idei évre például 50%-kal több pénzt szeretett volna kapni a buszjáratok üzemeltetéséért új költségelszámolására hivatkozva. Bár a dotáció nem lett ilyen mértékű, számítások szerint a mostani jegyárak mellett is 60-80 millió forintba kerülne a városnak éves szinten a közlekedés támogatása. A Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság ülésein éppen ezért rendszeresen napirenden volt a téma és persze a város képviselőtestülete is megtárgyalta a kérdést júliusi ülésén.
Kiss Zsolt elnök, Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság, Vác 02:22:49 Mi is érezzük, hogy a továbbiakban nem tartható fönn ilyen szintű dotáció. Ennek megoldásaként 3 millió forintot azonnali átcsoportosítás keretében félretettünk arra, hogy egy tanulmányterv elkészüljön. Ettől azt reméljük, hogy pályáztathatóvá válik városunkban a tömegközlekedés. Ezáltal, hogy pályáztatjuk a cégeket a piacon, árverseny alakul ki és csökkenhet mind az utazóközönség számára a tarifa, mind a város dotációs összegei is csökkenhetnek. 02:23:24 (35s)
A tanulmányban azt is vizsgálják, az elmúlt években miként változtak az utazási szokások, ennek fényében pedig hogyan lehetne racionálisabb, kisebb költséggel járó hálózatot kialakítani. A Volánbusz jelenleg még monopolhelyzetet élvez, de van már példa arra, hogy egy-egy település, ilyen Göd is, kiszervezi és vállalkozó segítségével üzemelteti a helyi közlekedést. Kiss Zsolt egyébként úgy véli, jó néhány vonal esetében kisebb buszokkal gazdaságosabb lehetne Vácon ez az üzletág. Sőt a belvárosban az idegenforgalomra is jó hatást gyakorolna, ha a nagyméretű járműveket kitiltanák, és itt a Vigalomban már kipróbált, kerekeken guruló kisvonat szállítaná utasokat.

KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ

email to someone   Nyomtatóbarát változat  

Impresszum | Szerzői jogok | Adatvédelem
Ez az oldal e107 portál rendszert használ.
Az oldalt a Alfa Byte üzemelteti.