ESTV, a Térség Televíziója
Nézzen minket Online is!


Fórum a közlekedési programtervről
Feltöltötte Zsóka - csütörtök 12 június 2008 - 22:47:59
Újabb mélygarázsok létesítése, további korlátozott forgalmi területek kijelölése, a fizetős parkolóövezetek bővítése, azon belül pedig különböző díjzónák létrehozása szerepel az önkormányzat tervei között az egyéni gépjárműközlekedés arányának visszaszorítása érdekében. Ez azon a fórumon hangzott el, amelyet a város közlekedési programtervéről rendeztek a héten a művelődési központban. Az érdeklődés a téma fontossága ellenére meglehetősen csekély volt. Pedig a teljes anyag, amelyet a lakosság véleményezhetett volna, már egy ideje az interneten is hozzáférhető, ráadásul borítékolható, hogy több eleme a jövőben éles vitákat fog kiváltani a városban.


KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ

VIDEÓ LETÖLTÉSE

Vácon az általános közlekedéspolitikai koncepciók a jelenlegi közlekedési arányok megtartását tűzik ki célul, a városközpontban azonban, fogalmaz a Művelődési Központban is ismertetett anyag, az egyéni közlekedés arányának csökkentése szükséges. Ennek fő eszközei közt szerepel a városközponti gyalogosrendszer fejlesztése, forgalomkorlátozási és csillapítási övezetek kialakítása, illetve a parkolás-szabályozás. Szikora Miklós városi főmérnök szerint a júliusban induló belvárosi mélygarázs beruházást követően újabb koncentrált parkolóhelyek létesítésére lenne szükség, a távlati tervek szerint akár a vasútállomás mellett, a Posta park alatt, vagy a Művelődési központ szomszédságában is épülhet majd mélygarázs.

Szikora Miklós főmérnök, Vác
" A művelődési házban, ha rendezvények vannak, akkor tudjuk, hogy itt a bokrokon is autók állnak, meg a fák ágain autók lógnak. Itt is meg kell oldani koncentráltan a parkolási lehetőséget. Ide, mint lehetőség, két helyszín jelenik meg, szintén mélygarázs tekintetében. A jelenlegi parkoló alá be lehetne tenni mélygarázst, ez a Tavasz utcából közelíthető meg, ez meg a 2-es útról lenne megközelíthető, és akkor ennek az intézménynek is a parkolása megoldható.”

A város a belvárosi beruházás indulását követően a felszíni parkolóhelyek csökkenése miatt a fizető övezetek kiterjesztését tervezi, elsőként az Ady Endre sétány és a Konstantin tér esetében, később pedig a Jókai, Madách és Galcsek utcák bevonásával. Az így kialakított rendszert két díjzónára osztaná a város, a belvárosban ennek megfelelően többe, távolabb megállva pedig kevesebbe kerülne a várakozás. A fórumon szó esett még újabb korlátozott forgalmú övezetek kijelöléséről is. Ezek a Főutca-Főtér program 2. ütemének sikere esetén jelentenének a Március 15-e téréhez hasonló forgalmi rendet többek között a Széchenyi utca egy részében, az Eszterházy illetve a Fürdő utcában. A jövőben, tudtuk meg, bővül majd a körforgalmú csomópontok száma, elsőként a Kosdi úton, illetve nő a kerékpárutak hossza, idén mindjárt a Rádi úti szakasz megépítésével.

A teljes anyag egyébként a vac.hu honlapon is megtalálható, a témában legközelebb június 24-én, a Radnóti iskolában rendeznek lakossági fórumot.


email to someone   Nyomtatóbarát változat  

Impresszum | Szerzői jogok | Adatvédelem
Ez az oldal e107 portál rendszert használ.
Az oldalt a Alfa Byte üzemelteti.