News Item: : Testvér Túra. Hétfőn hazaérkeztek a kerékpárosok.
(Category: Hírek)
Posted by NAT
kedd 03 június 2014 - 09:02:22

Június 2-án, azaz ma érkeztek haza a Testvér Túra résztvevői. Az időjárás miatt a tervezetthez képest csak egy héttel később gurult be a két kerékpáros a váci városháza elé, ahol a családtagok mellet az alpolgármester fogadta őket. Az amatőr sportolók a 28 napos túra alatt több mint 3 ezer kilométert tettek meg két keréken, közben 5 ország 11 települését, köztük Vác testvérvárosait is érintették.

A gödöllői Almási Attila és a váci Végh Tibor május 6-án indult útnak kerékpáron azért, hogy felkeressék a két település testvérvárosait. Az amatőr sportolók már máskor is járták a világot biciklivel, ezúttal azonban a Testvér Túra keretein belül tekertek. A hosszú út után június 2-án, hétfőn délelőtt érkeztek haza a kerékpárosok, akiket a család és az önkormányzat is köszöntött a Városháza előtt. Vác nevében Mokászky Zoltán, sportért felelős alpolgármester gratulált a túra két résztvevőjének a nem mindennapi sportteljesítményért. A biciklisek pedig egy pólót ajándékoztak az alpolgármesternek, melyet a testvérvárosok vezetői láttak el a kézjegyükkel. Mint kiderült: a több mint 3 ezer kilométeres út során a kerékpárosoknak nem kevés nehézségük adódott.

Végh Tibor, résztvevő, Testvér Túra
Maga az út nem lett volna nehéz egyébként, ha az időjárást nem fogjuk így ki. Borzasztó sok esőt, négy hétből durván három hét eső volt, amikor nem volt eső, akkor meg leégtünk. Több volt az emelkedő, mint gondoltuk, hát egy héttel lett hosszabb a túra az emelkedők miatt, de mondom a legrosszabb az időjárás volt. Reggel felkelni, a hideg, vizes cuccokat felvenni, vizes cipőt felvenni, tocsogó zokniba belelépni, ilyesmi.

A túrázókat azonban az eső sem tántorította el, minden nap reggel 7-kor keltek, és 8-kor már nyeregben is voltak, egészen este 6-7 óráig. Elmondásuk szerint az első hét volt a legnehezebb, hiszen csak utána vették fel igazán a ritmust. Naponta kétszer étkeztek, és mintegy 5-6 liter folyadékot fogyasztottak, de édességet is sokat ettek a kerékpárosok azért, hogy legyen energiájuk. A biciklik jól bírták a több mint 3 ezer kilométeres utat, mindössze egyszer kellett hátsó kereket cserélni rajtuk a kopás miatt. A sportolók viszont súlyt vesztettek, Attila 10 kilóval lett könnyebb, míg Tibor 5 kilótól szabadult meg az út során. De már csak a fogadtatás miatt is megérte szerintük.

Almási Attila, résztvevő, Testvér Túra
A testvérvárosokban nagyon jó volt a fogadtatás, többnyire tudták, hogy érkezünk, mert e-mailen jeleztük nekik. Mindenhol szeretettel fogadtak, ajándékokat kaptunk, szuveníreket, úgy mi átadtuk mind Gödöllő, mind Vác testvérzászlaját. Úgyhogy szeretettel fogadtak minket.

A túra résztvevői öt ország 11 településén jártak, többek közt Ipolyságon, Dubnicán, Otrokovicén és Donaueschingenen is áthaladtak. Mint megtudtuk: a 27 éjszaka zömét sátorban töltötték a kerékpárosok, Németországban azonban egy estére befogadták őket, így ekkor melegben éjszakáztak. Elmondásuk szerint: nagy volt a család hiánya, de telefonon és e-mailen is tartották a kapcsolatot szeretteikkel. A tervek szerint egy rövidebb túrát is szerveznek majd azért, hogy mások is átélhessék ezt az élményt, amiben nekik volt részük.

Végh Tibor, résztvevő, Testvér Túra
Nehéz út volt, hosszú út volt, de aki teheti, az menjen el, és biciklizzen! Olyan szép helyeken jártunk, hogy ezt már tőlünk el nem veszi senki. Gyönyörű helyeket végig nézni, végig tekerni, rengeteg biciklissel találkoztunk, fotózkodtunk, találkoztunk kanadaiakkal, bicikliztek együtt házaspár. Macedónokkal. Érdemes elmenni, mert rengeteg élménnyel gazdagodik az ember egy ilyen úton.