KAPCSOLÓDÓ VIDEÓ
VIDEÓ LETÖLTÉSE
Szerda reggel 7 órakor üres vasúti kocsik és kihalt váróterem jellemezte a váci vasútállomást, úgy látszik az utasok nagy többsége időben értesült a tervezett munkabeszüntetésről. A vasúttársaságtól kapott információk szerint azonban a dolgozók csaknem fele felvette a munkát, így például a 3500 forgalomirányító közül 1800-an szolgálatban voltak 6-tól 8-ig. A két óra alatt 556 vonatnak kellett volna közlekednie, ebből csupán 142 szerelvény szállította menetrend szerint az utasokat, a többi járat vagy elmaradt, vagy rövidebb útvonalon közlekedett. Vácra például Galgamácsa és Szob felől is érkezett szerelvény fél nyolc előtt, igaz például utóbbi csak 8 óra után indult tovább a Nyugati pályaudvarra. Azért csak ekkor, tudtuk meg, mert a Nyugatiban a dolgozók többsége részt vett a sztrájkban, így a váci vonalon a vonatok nagy része nem járt.
Kavalecz Imre szóvivő, MÁV Zrt.
"Ismeretes, hogy a Budapest-Vác-Szobi, de a Budapest-Veresegyházi vonalon is sűrű a vonatközlekedés, ütemes menetrend van. Bizony a reggeli órákban kimaradtak járatok, illetve vannak olyan vonatok, amelyek összekapcsolt, összevont szerelvényekkel közlekednek. Tudniillik, ha a két óra alatt közlekedtetendő vonatokat 8 óra után elindítottuk volna, akkor még nagyobb torlódás lett volna."
Így is, mondta el Kavalecz Imre, csak a csütörtök hajnali üzemkezdésre állt helyre az ország teljes vonatközlekedése. A MÁV-tól kapott tájékoztatás szerint a sztrájk ideje alatt mindenhol biztosított volt a vagyonvédelem, a fűtés és a világítás. A vasúti közlekedés biztonsága érdekében pedig a vonatok nem a nyílt pályán vesztegeltek, hanem az első állomáson várták be a munkabeszüntetés végét.