ESTV, a Térség Televíziója
Nézzen minket Online is!


Hogyan születik az áram. Egyetemisták és óvodások a környezetvédelemért.
Feltöltötte NAT - péntek 09 december 2011 - 16:11:09
A váci környezetnevelési program keretében ismét egyetemisták tartottak játékos foglalkozásokat az óvodásoknak. A Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói az általuk készített képregényen és rögtönzött foglalkozásokon keresztül magyarázták el a kicsiknek az elektromos áram előállításának és szállításának a lényegét. A váci önkormányzat és az egyetem közös programjának köszönhetően 2006-óta készítenek a diákok oktatási célú kiadványokat, amelyek hatékonyságát a váci óvodásokkal, illetve iskolásokkal tesztelik. A program elsődleges célja az, hogy a gyerekek már kiskorukban megtanulják, hogy óvni kell a környezetet.
Szerk: Kegyes Z.

A Gyakorló Program részeként ismét egyetemisták látogattak el a váci óvodákba, hogy megmérettessék az általuk készített kiadványokat és azokat az előadásokat, amelyeken keresztül a gyerekeknek népszerűsítik a környezettudatos életszemléletet. A környezet- és tájvédelmi tanszék diákjai hat óvodában igyekeztek játékos formában bemutatni, hogy mi az áram, honnan ered és hogyan jut el a felhasználókhoz.

Bíró György ötletgazda, környezetvédelmi tanácsadó
„Most az óvónők egy zsűriként fognak működni, nemsokára az egyetem, illetve az önkormányzat. Meg fogjuk állapítani, hogy melyik volt a legjobb előadás, díjat is fogunk jelképesen a diákoknak felajánlani ezzel kapcsolatban, de azt is nézzük, hogy melyik kiadvány volt a legéletszerűbb, ami a leginkább el fogja látni ezt a szerepet a gyerekeknek, hogy tanítási-oktatási segédeszközkén tudjuk használni.”

A váci önkormányzat 2006 óta támogatja a Gyakorló város programot. A Budapesti Corvinus Egyetemmel való közös munka eredményeként született például a Kukabanya Varázsol kiadvány, amely az óvodás, illetve iskolás gyerekek számára népszerűsíti a szelektív hulladékgyűjtést.

Pető Tibor, alpolgármester, Vác
„Támogatja a programot a város, hiszen rendkívül fontosnak tartja, hogy a legkisebb korban, tehát óvodás korban elkezdjük a gyermekeket oktatni arra, hogy hogyan tudnak spórolni és adott esetben bízhatunk abban is, hogy visszafelé is működik a nevelés és a gyerekek tudnak hatni a szüleikre, hogy hogyan is kellene környezettudatosan élni.”

Az egyetemista diákok munkáit -mielőtt a pedagógusok számára oktatási-tanítási segédeszközzé válnak -szakértők is átdolgozzák. Az áram útjáról szóló kiadvány végleges formáját több példányban nyomtatják majd, amelyet a hagyományok szerint tavasszal, a Föld Napja rendezvény keretében juttatnak el az óvodákhoz.

Boromisza Zsombor, egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem
„Kifejezetten azt a szemléletet próbáljuk átadni a gyerekeknek, hogy megismerjék ennek a rendszernek a komplexitását, megértsék azt, hogy a villamosenergiának, amit ők nap mint nap felhasználnak, ahhoz különböző ásványokat bányászni kell, ezt vezetékeken szállítják és próbáljuk ezt összekötni az életforma-kultúra kérdéskörével tehát próbáljuk támogatni és népszerűsíteni a szabadidős elfoglaltságokat a különböző számítógépes és egyéb játékok helyett.”

email to someone   Nyomtatóbarát változat  

Impresszum | Szerzői jogok | Adatvédelem
Ez az oldal e107 portál rendszert használ.
Az oldalt a Alfa Byte üzemelteti.