ESTV, a Térség Televíziója
Nézzen minket Online is!


Lezajlott a mobilgát fórum Vácon
Feltöltötte esaniko - hétfő 06 március 2017 - 10:05:00
A váci művelődési központban szerda este lezajlott a mobilgát kivitelezését ismertető lakossági fórum. A rendezvényen nem csak a civilek, hanem vízügyi szakemberek és a katasztrófavédelem munkatársai is jelen voltak. A prezentáció során bemutatták a közel két kilométer hosszú mobil felépítményt illetve a Gombás patak lezárását célzó zsilipművet. A projekt ismertetését követően a megjelentek kérdéseket tehettek fel, amikre a projekt képviseletében megjelentek adtak válaszokat.

A fórum elején az önkormányzat képviseletében Pető Tibor ismertette a projekt előzményeit, amiből kiderült, hogy a város már 2009-ben nyert uniós támogatást a tervezésre és előkészítésre. Mint elhangzott, 2010-ben a tervek el is készültek, 2011-ben pedig már a kivitelezésre várták az Uniós támogatást, azonban a 2013-as árvíz újabb paraméterek kiadására kényszerítette a belügyminisztériumot. A terveket átdolgozták, az új vízszintet a Duna-parti fasor, illetve a fakadó vizek figyelembevételével alakították ki. Mint elhangzott, a legutóbbi 2,2 milliárd forintos fejlesztést 85%-ban támogatja az Unió és 15%-ban a magyar állam, önkormányzati önrészt viszont nem kell hozzátenni.

Pető Tibor alpolgármester Vác
Egy sokkal modernebb és egy sokkal gyorsabb, biztonságosabb védvonal és védmű épülhet Vác városában,valamint ha végiggondoljuk azt, hogy a 2013-as rekordárvíz 370 millió forintba került (Vácnak) melyből az állam 198 millió forinti fizetett és ehhez a városnak ehhez 171 millió forintot kellet hozzátenni ez mindenféleképpen indokolja akár anyagi megfontolásból is, hogy ez a védmű, túl a biztonságon megépüljön.

A folytatásban a projekt műszaki előkészítését végező Décse Sándor árvízvédelmi szakmérnök mutatta be a védműrendszert, illetve a második ütemre tervezett Gombás patak torkolati zsilipjét. A vetítéssel egybekötött bemutatóból ismertté vált a sétányon, illetve a part mentén az 1900 méter hosszan megépülő mobil gát nyomvonala.
Elhangzott az is, hogy az építmény alapja- illetve a betongát 10 méter mélyen nyúlik majd a föld alá, a felszín felé pedig 1 méter magasságba fog kiemelkedni. Azt is elmondta a projekt műszaki paramétereit előkészítő cég vezetője, hogy a komp-illetve a strand környékén a látvány érdekében nyitva hagyják a parapet falat, árvíz idején tehát itt nem a betonfalra, hanem közvetlenül a járófelület magasságában fogják felállítani az acéloszlopokat és az alumínium zsaluelemeket.

Décse Sándor árvízvédelmi szakmérnök
Azon a környéken ahol egyébként is fontosnak tartottuk, hogy ne jelenjen meg ez a a parapet faatt kifejezetten ahol azt a fotót is mutattam a strand utca vége illetve annak a környéke ott egyáltalán nem is terveztünk parapet falat, tehát ott, nem tudom megmondani, hogy pontosan mennyi de körülbelül egy 350-400 méter hosszban ott a terepen fog futni a nyomvonal, tehát senki nem fog belőle semmit látni

Az 1 méter magas betonfal a börtöntől indul, a Liszt Ferenc sétányt követi, majd ezen a szakaszon esztétikai borítással, vagy festéssel fogják dekorálni. A betongát a kompnál a már említett nyitott szakasz után közvetlenül a part mentén fog haladni és nagyjából a vár alatti részen kezd élesen visszakanyarodni, a stadion felé a Gombás pataknál pedig véget ér. A projekt 2. szakaszában készülhet el az a torkolati védmű, ami majd a Gombás patak városi szakaszát védi meg árvíz esetén a visszaduzzasztástól.
A porjekt első szakasza tehát az 1900 méteres betongát, illetve a mobilvédmű kivitelezését jelenti, amely- mint elhangzott- legkésőbb 2018 szeptember 30-ig kell, hogy befejeződjön.


email to someone   Nyomtatóbarát változat  

Impresszum | Szerzői jogok | Adatvédelem
Ez az oldal e107 portál rendszert használ.
Az oldalt a Alfa Byte üzemelteti.