ESTV, a Térség Televíziója
Nézzen minket Online is!


Félsorompót és új fényjelzést kapott a Hatlópatak utcai vasúti átjáró Nagymaroson
Feltöltötte esaniko - hétfő 11 január 2021 - 10:57:41
Sorompóval tették biztonságosabbá Nagymarososon a Hatlópatak utcai vasúti átjárót. A több, halálos áldozatot követelő baleseti helyszínként hírekbe kerülő csomópontnál csütörtökön tartottak sajtótájékoztatót, ahol Biber Anett, a MÁV szóvivője elmondta: a vasúttársaság kiemelt figyelmet fordít a veszélyes átjárók biztonságossá tételére, az elmúlt öt éven összesen 172 hasonló fejlesztést végeztek. Rétvári Bence országgyűlési képviselő arról beszélt, a legutóbbi, három áldozatot követelő baleset után kezdett egyeztetni a MÁV-val arról, hogyan lehetne mihamarabb elejét venni a hasonló tragédiáknak. A fejlesztés 24 millió forintba került, és mint Heinczinger Balázs, Nagymaros polgármestere elmondta: reméli, hogy hamarosan a város másik két vasúti átjárója is megújulhat.

Legutóbb 2019. augusztus 21-én történt végzetes baleset ebben a Kismaros és Nagymaros közötti vasúti átjáróban. A Hatlópatak utcánál akkor a tilos jelzés ellenére hajtott fel a sínekre a főút felől egy Opel, amelyben három dél-korai állampolgár utazott. Autójukat egy nemzetközi gyorsvonat gázolta el, a balesetet egyikük sem élte túl. A térség országgyűlési képviselője akkor jelezte, sürgősen lépéseket kell tenni a vasúti átjáró biztonságossá tétele érdekében.

dr. Rétvári Bence országgyűlési képviselő, Vác
„…rögtön a baleset után megkerestem a MÁV-ot, és rögtön vissza is jeleztek, hogy intézkedni fognak annak érdekében, hogy megelőzzük a későbbi baleseteket, így valósult meg ez a sorompós átkelő, hogy nem csak fénysorompó van, hanem fizikai sorompó is véd…”

Mint elhangzott, a térségben jelentősen megnőtt a forgalom, a kiköltözők és a Dunakanyart látogató turisták is egyre többen vannak, ezért is volt fontos a fejlesztés. A MÁV szóvivője kiemelte: ezen a szakaszon akár 100 km/h sebességgel közlekedhetnek a vonatok, ami azt jelenti, hogy tömegtől és időjárási viszonyoktól függően 500-800 méter lehet a féktávolságuk. Naponta legalább 100 szerelvény halad itt át, ezért volt kiemelt igény itt a biztonságot átkelés biztosítására.

Biber Anett szóvivő, MÁV Zrt.
„Itt ebben az esetben a már meglévő fénysorompó, tehát fény-jelzőkészülék egy fél csapórudas sorompóval, félsorompóval egészült ki mind a két irányban, ez zajlott több helyen is az országban, illetve a fényeket LED-izzókra cseréltük ki, illetve még vannak olyan érzékelő elemek a sínekben, amelyek a vonatok közlekedését pontosan tudják érzékelni, jelezni, ezeket is cseréltük. Összesen 172 sorompó, útátjáró volt érintett az elmúlt 5 évben ilyen fejlesztésekben.”

A szóvivő hozzátette: a MÁV 15 milliárd forintot költött az elmúlt 5 évben az átjárók biztonságosabbá tételére. Heinczinger Balázs polgármester köszönetét fejezte ki a lakosság által is nagyon várt fejlesztés megvalósításáért, és azt mondta, Nagymaroson további két vasúti útátjáró van, és a Hatlópatak utcai volt a legsürgetőbb, de bízik benne, hogy a másik kettő is megújulhat majd.


Hozzászólások: 0 email to someone   Nyomtatóbarát változat  

Impresszum | Szerzői jogok | Adatvédelem
Ez az oldal e107 portál rendszert használ.
Az oldalt a Alfa Byte üzemelteti.